Chciałem zrobić dwa posty o tym samym zjawisku, by nie mieszać tematów. W tym poście chciałbym zapytać bardziej się na tym znających, jaki wpływ miałby drugi satelita na przyrodę i kalendarz W drugim opiszę aspekt kulturowy.
Skracając niezbędny kontekst:
przed apokalipsą sci-fi ludzkość rozwaliła zagrażającą nam planetę, której kawałki rozsypały się po Układzie Słonecznym.
Wśród tych kawałków znalazł się jeden fioletowy kamor, który został złapany przez Ziemię. Tak skończyliśmy z nowym satelitą
Jego nazwa w większości kultur brzmi Otnat - zupełnie jak pochodzący ze zniszczonej planety minerał, który stanowi w Aurum Fratrum niebezpieczne paliwo dawnych wielkich maszyn
Czy chcecie pomóc w przewidzeniu efektów jaki by miał Otnat?
Nie znam się, to się wypowiem, ale nie na temat wszystkiego, bo się nie znam.
Orbita i długość obiegu starego księżyca wokół Ziemi. Na niego ten Otnat będzie miał chyba znacznie większy wpływ niż na cokolwiek na Ziemi. No i skoro nasz układ Ziemia-Księżyc został zbombardowany ogromnymi kamulcami, tym bardziej orbity mogły się rozregulować. To ma też związek z wymyślaniem alternatywnego kalendarza, o którym wspominasz, bo masz dzięki temu wielką dowolność w projektowaniu cyklu. A dopóki nie wytłumaczysz dokładnie, co w co i jak uderzyło, to nikt ci nie wytknie błędu, bo obliczanie czegoś takiego jest w ciul trudne i nikt z czytelników nie będzie tego umiał. Oczywiście inne zachowanie Księżyca też wpłynie na pływy, ale nie potrafię tego kompetentnie przeanalizować.
Ziemia na szczęście nie oberwała, Układ Słoneczny zyskał jednak nowy pas asteroidów a planety więcej satelitów. Jedyny wpływ zniszczenia tej planety jaki dotyczy ukłądu ZIemia-Księżyc to właśnie Otnat